Hudební recenze: Markee Ledge/Kosheen – "Elevate"

V pátek 4. prosince vydá zakladatel britského elektronického projektu Kosheen, Markee Ledge, debutové album s názvem "Elevate". Na albu pracoval tři roky a při jeho tvorbě spolupracoval s producenty zvučných jmen, jako jsou například Seven, Leon Switch, Dubspeeka a DJ Youngsta z Rinse FM. O vokály se postarali Alys Be, Susie Ledge a Jodie Elms. Pojďme se tedy na desku "Elevate" podívat více do hloubky...

Kosheen jsou jedním z nejúspěšnějších britských elektronických projektů, který příznivcům taneční hudby jistě netřeba představovat. Fanoušky tohoto projektu tedy jistě potěší, že jeho zakladatel Markee Ledge co nevidět vydá své debutové album s názvem "Elevate". Můžete se těšit celkem na 17 velmi příjemných, poslechových a žánrově pestrých skladeb, přičemž jásat mohou především milovníci žánrů, jako je trip hop, synthpop nebo  experimentální elektronika.

Markee Ledge

Tříletá práce na albu je opravdu znát, každá skladba překvapí svou propracovaností, nápaditostí a nadchne pestrostí nejrůznějších zvuků, melodií a samplů. Atmosféra celé desky je jedním slovem dechberoucí. U některých skladeb je cítit určitá tajemnost, kdy posluchač čeká, co přijde dál a nemůže se od desky odtrhnout. Atmosféru u většiny skladeb ještě více umocňují také velmi příjemné vokály. Vokalistky Alys Be, Susie Ledge a Jodie Elms odvedli skvělou práci a každé skladbě přidaly na kráse a jedinečnosti. Příkladem, který hovoří za vše je skladba "Elevate", ke které nahrála vokály Susie Ledge. Poměrně jednoduchá skladba, doplněná jemnou basovou linkou, v sobě nese něco neskutečně přitažlivého a tajemného. Ukázku skladby "Make You Move" si můžete poslechnout na portálu SoundCloud.

Jako zpestření celého hudebního prožitku na albu najdeme i několik skladeb, kterým se vokály obloukem vyhnuly. Skladby "Carnival", "Tom Toms of Time" a "Baliem Valley", nabízejí i s absencí vokálu zajímavý hudební zážitek a překvapí propracovaností a nápadem. Ke skladbě "Make You Move" vzniklo i několik remixů od producentů, kteří se podíleli na tvorbě alba. Remixy přichystali Seven, Leon Switch, Dubspeeka, DJ Youngsta a sám Markee Ledge. Ukázky všech remixů najdete na portálu SoundCloud.

Album "Elevate" přináší opravdu zajímavý hudební zážitek. Markee chtěl zachytit současný UK sound se silnými, oduševnělými skladbami a vynikající atmosférou, jako měli Kosheen na albu "Resist". Dle mého názoru se vše povedlo na výbornou. Na "Elevate" se mísí skutečně aktuální zvuk, silná atmosféra a nápaditost. I při opakovaném poslechu deska neztrácí na atraktivitě. Díky měnícím se náladám, zvukové pestrosti a skvělé atmosféře jen tak neomrzí a při opakovaném poslechu ještě více uzrává. Problémem desky je bohužel její délka. 17 skladeb, přičemž (až na pár výjimek) každá má v průměru 6 minut. Celkem tak dostaneme hodinu a půl čistého času, což je docela dlouhá doba a ne každému to může z časového hlediska vyhovovat. Album se tedy skvěle hodí na dlouhé cesty, nebo na večerní poslech, kdy už nemusíte nikam pospíchat. Přesto je "Elevate" velmi kvalitní album, které posluchačům nabízí vynikající hudební zážitek na dlouhé zimní večery, a troufám si tvrdit, že se k nám dostává jedno z nejlepších alb roku 2015.

Hodnocení: 95%

stanjah

Interpret: Markee Ledge/Kosheen