PARTYINFO
SUN OF OSTRAVA
Datum konánĂ: |
11.06.2005 - sobota |
MĂsto konánĂ: |
Ostrava - Černá louka |
DJs: |
main stage - Sonique (UK), CJ Bolland (BE), Angelo Mike (PL), Boss vs. Toky (SK), Chris Sadler, Pietro, Robin Ojha D'n'B stage - L Plus aka Larry (SK), Inspiral X62, Reverb, Elvis, Giggles, Kulas Red Zone - Leepo, Ra-2n-sky, Ray, Roman Chmiel, Gen Dilini |
Popis: |
Pavilon A ostravského výstaviště Černá Louka, dekorace, světelný park, lasery, zvuk L Acoustic vstup 295/390 CZK |
|
Kdy ses postavil poprvé za gramofony?
Tak to bylo uĹľ v roce 1991, v dobÄ›, kdy vÄ›tšina DJs u nás pĹ™echázela na hranĂ z cd a klepali si na ÄŤelo, co to tady zkoušĂm. Tehdy ještÄ› nebyla prakticky žádná klubová scĂ©na, a tak jsem hrál v diskotĂ©kách a barech.
KterĂ˝ styl jsi tehdy preferoval?
House, samozĹ™ejmÄ›. Ale jde o klasickĂ˝ pĹ™evážnÄ› americkĂ˝ housĂk, za kterĂ˝m stojĂ Louie Vega nebo Frankie Knuckles. Nikdy jsem nemÄ›l rád komerci, vĹľdy jsem chtÄ›l pĹ™inĂ©st návštÄ›vnĂkĹŻm nÄ›co novĂ©ho, coĹľ se velmi ÄŤasto setkalo a setkává s nepochopenĂm.
Co si myslĂš o mĂ©diĂch, jakĂ˝ majĂ vliv na klubovou scĂ©nu?
UrÄŤitÄ› podstatnĂ˝ vliv, ale spĂše negativnĂ a rozhodnÄ› nepodporujĂ jejĂ rozvoj. Vše je o penÄ›zĂch, a tak se mĂ©dia držà pĹ™evážnÄ› mainstreamu, aĹĄ uĹľ je to v pop music nebo house music a svĂ˝mi komentáři moderátoĹ™i běžnĂ˝m lidem spĂš pletou hlavu. VÄ›tšina z nich tĹ™eba vocal house vĹŻbec nezná, protoĹľe ho nemá kde slyšet. Proto jsem se snaĹľil co nejvĂce proniknout s touto hudbou do rádiĂ, jak se svĂ˝m vlastnĂm poĹ™adem na Rádio Hradu, tak pozdÄ›ji alespoĹ jako spolupracovnĂk v dalšĂch rádiĂch. (poĹ™ady StartĂ©r, Kissmanie)
Jsi ostravák, jak se dĂváš na fenomĂ©n StodolnĂ?
Na pĹ™elomu tisĂciletĂ to tam bylo opravdu super, tĹ™eba v Barvách se podaĹ™ilo vytvoĹ™it za pĹ™ispÄ›nĂ tehdejšĂho majitele neopakovatelnou atmosfĂ©ru, lidi se nemohli doÄŤkat vĂkendu, holky tanÄŤily na baru a to vše na pohodovĂ˝ zpĂvanĂ˝ house. Ty doby uĹľ jsou však pryÄŤ. Je tam sice spousta malĂ˝ch hospĹŻdek a klubĹŻ, ale aĹľ na vĂ˝jimky jde všude jen o to, jak co nejrychleji zbohatnout. Na kvalitu nikdo nehledĂ a nejhoršà je, Ĺľe vÄ›tšinÄ› lidĂ, co tam teÄŹ chodĂ, to vĹŻbec nevadĂ. Jsem ale optimista, věřĂm, Ĺľe se nÄ›jakĂ˝ zajimavĂ˝ klubĂk zase zrodĂ.
Hráváš i v zahranič�
Ano, jsem dokonce v polskĂ© agentuĹ™e Hypnotizing Freaks a myslĂm, Ĺľe jsem uĹľ projel vÄ›tšinu klubĹŻ ve SlezskĂ©m Polsku a rád se tam vracĂm, hlavnÄ› do Machiny a INQ.
Máš rád velké akce nebo raději menšà klubovky?
UrÄŤitÄ› ty menšĂ, do 500-ti lidĂ. SouvisĂ to i s mĂ˝m hudebnĂm zaměřenĂm. Ale nÄ›kdy mĹŻĹľe bĂ˝t i na mega akci super atmosfĂ©ra. HodnÄ› se těšĂm na Sun of Ostrava, kde si rád zahraji na jednĂ© stagei se skvÄ›lĂ˝mi DJ´s vynikajĂcĂ house, kterĂ˝ urÄŤitÄ› uspokojĂ návštÄ›vnĂky festivalu.
Co chystáš v nejbližšà budoucnosti?
S kolegy v agentuĹ™e PhatHouseFactory to je dalšà pokraÄŤovánĂ lahĹŻdkovĂ© klubovĂ© noci House Unity s geniálnĂm Ianem Caryem aka Soulproviders.
Slyšel jsem, Ĺľe teÄŹ pouĹľĂvaš pĹ™i hranĂ Final Scratch.
To je pravda, souvisĂ to trochu s mou pracĂ, ale všem ho rozhodnÄ› doporuÄŤuji! Jak pro jeho moĹľnost prezentovat bez problĂ©mĹŻ vlastnĂ tracky a songy, kterĂ© ještÄ› nevyšly na deskách, tak i vzhledem k pohodlnosti vytvoĹ™it si doma playlist a pak se jen soustĹ™edit na mix.HlavnÄ› tato skvÄ›lá vÄ›c šetřà mĂ© záda, protoĹľe odpadá tahánĂ těžkĂ˝ch vinylů… BohuĹľel uĹľ nejsem nejmladšĂ..:)
Hudba na tvĂ˝ch albech je ĂşplnÄ› jiná neĹľ tvoje klubová tvorba. ProÄŤ jsi se rozhodla hrát v klubech, stát se dĂ˝dĹľejkou? Ty jsi pĹ™eci zaÄŤĂnala jako zpÄ›vaÄŤka, ne?
NemÄ›la jsem k tomu žádnĂ˝ zvláštnĂ dĹŻvod. ProstÄ› se jen ozval hlas v mĂ© hlavÄ›, kterĂ˝ mi Ĺ™Ăká, co mám dÄ›lat. NevĂm, jak to mám nazvat, jestli je to podvÄ›domĂ, kterĂ© se mnou mluvĂ. Já mu Ĺ™Ăkám moje vnitĹ™nosti, mĹŻj Ĺľaludek. Jednoho dne mi Ĺ™ekl: "MÄ›la bys zaÄŤĂt s djingem, protoĹľe to potĹ™ebuješ, protoĹľe to cĂtĂš a protoĹľe to lidi cĂtĂ s tebou."
Jsi hodnÄ› populárnĂ, dostala jsi Ĺ™adu cen, tvoje hity byly na prvnĂch mĂstech v hitparádách. ProÄŤ tvoje muzika lidi tolik oslovuje?
Tak to vážnÄ› nevĂm. MĹŻĹľu vysvÄ›tlit, co cĂtĂm já sama, kdyĹľ svoji muziku pĂšu, ale to neznamená, Ĺľe je to ten pravĂ˝ dĹŻvod, proÄŤ se lĂbĂ ostatnĂm. Ve svojĂ muzice jsem hodnÄ› upĹ™Ămná. I kdyĹľ musĂm pĹ™iznat, Ĺľe moje poslednĂ album Born to be free aĹľ zase tak upĹ™ĂmnĂ© nenĂ.
Ne?
Ne.
Napsala jsi na tom albu vÄ›tšinu textĹŻ. Skoro všechny jsou o lásce, ale je v nich spousta smutku, nejistoty, osamÄ›nĂ. Na pĹ™ebalu se pĂše, Ĺľe ty pĂsniÄŤky vycházejĂ z tvĂ©ho srdce.
Jo, to je pravda. Ĺ˝ila jsem na ulici, mÄ›la jsem docela tvrdĂ˝ dÄ›tstvĂ. A chci, i kdyĹľ jsem teÄŹ hodnÄ› Ăşspěšná, zĹŻstat pořád rovnĂ˝ma nohama na zemi a udrĹľovat si normálnĂ pohled na Ĺľivot. TakĹľe kdyĹľ Ĺ™Ăkáš, Ĺľe jsou moje pĂsniÄŤky smutnĂ˝, máš pravdu. Jsou smutnĂ˝, protoĹľe smutná je vÄ›tšina lidĂ na tomto svÄ›tÄ›, i kdyĹľ ĹľijĂ v manĹľelstvĂ, ĹľijĂ ve šťastnĂ©m vztahu, vĹľdycky je v tom trochu smutku. NÄ›kterĂ˝ lidi se prostÄ› tvářà šťastnÄ› jen tak z principu. Já to štÄ›stĂ kaĹľdĂ˝mu pĹ™eju, nechci s lidmi sdĂlet smutek, ale chci s nimi sdĂlet skuteÄŤnĂ˝ Ĺľivot. VěřĂm, Ĺľe lidi v mojĂ muzice tuhle pĹ™irozenost a skuteÄŤnost cĂtĂ, Ĺľe to cĂtĂ stejnÄ›, jako to cĂtĂm já, protoĹľe jsem stejnÄ› jako oni normálnĂ lidská bytost.
ZmĂnila jsi svoje dÄ›tstvĂ a dospĂvánĂ. Nebylo to nijak veselĂ© obdobĂ.
Ne, to vážně nebylo.
V sedmnácti jsi zĹŻstala sama v LondĂ˝nÄ›, Ĺľila jsi na ulici, pozdÄ›ji jsi pĹ™išla o dĂtÄ›. To jsou vážnÄ› samĂ© smutnĂ© vÄ›ci, zvlášť pro holku. Pomáhá ti tohle všechno zvládnout muzika?
Muzika je z 90 procent lĂ©kem pro celou moji existenci. Doufám, Ĺľe lidi rozumÄ›jĂ tomu, co jim chci Ĺ™Ăct skrz moje pĂsniÄŤky a muzika, kterou hraju, jim poskytne pohodu a klid. Nechci ukazovat bolest a zlost, ale dávat pocit Ăşlevy od běžnĂ˝ch starostĂ. KdyĹľ procházĂm v ĹľivotÄ› něčĂm špatnĂ˝m, pokaĹľdĂ© vidĂm na konci tunelu svÄ›tlo, kterĂ© pro mÄ› pĹ™edstavuje muzika a psanĂ pĂsniÄŤek. Celá moje existence je o tom ukazovat lidem, Ĺľe i kdyĹľ zrovna proĹľĂváte zlĂ© obdobĂ, pořád se mĹŻĹľete bavit a bĂ˝t šťastnĂ. O tom to celĂ© je.
Jsi slavná hlavnÄ› dĂky svĂ˝m skladbám, kterĂ© slĂ˝cháme v rádiu a v televizi. ProÄŤ ještÄ› hraješ v klubech?
KdyĹľ pĹ™išel ĂşspÄ›ch, byla jsem obyÄŤejnĂ˝ lidskĂ˝ stvoĹ™enĂ. Nebylo vĹŻbec lehkĂ˝ se s tou náhlou slávou vyrovnat. Všichni chtÄ›li, abych djingu nechala, vÄ›novala se jenom zpĂvánĂ, prostÄ› abych se vykašlala na všechno a všechny ve svÄ›tÄ› djingu a naplno se vrhla do svÄ›ta pop music. Ale já jsem na nÄ›co takovĂ˝ho nebyla pĹ™ipravená. DÄ›lala jsem to, co jsem dÄ›lala a byla jsem tak šťastná. Nechápala jsem, proÄŤ bych mÄ›la pĹ™estat dÄ›lat to, co miluju, co dÄ›lá lidem radost. Tak jsem všechny, kteřà to po mnÄ› chtÄ›li, pĹ™estala poslouchat a dÄ›lám djing dál. JasnÄ›, Ĺľe i tyhle lidi potĹ™ebuju, ale ještÄ› vĂc potĹ™ebuju bĂ˝t dj. MusĂm se pĹ™iznat, Ĺľe poslednĂ dobou moc djing nedÄ›lám, ale jsem šťastná, Ĺľe patĹ™Ăm do svÄ›ta tĂ˝hle hudby. Je tu spousta jinĂ˝ch djs, kteřà to chtÄ›jĂ dÄ›lat, tak jim teÄŹ nechávám trochu prostoru (smÄ›je se).
Prý jsi byla skvělá atletka. Proč jsi toho nechala?
Jo, to jsem byla (se smĂchem zatĂná svaly na rukou). Sport je skvÄ›lá vÄ›c, ale vyĹľaduje hodnÄ› disciplĂny. MÄ›la jsem ji, kdyĹľ jsem byla hodnÄ› mladá, ale teÄŹ chci ve svĂ˝m ĹľivotÄ› zábavu. Ve sportu tvĹŻj ĂşspÄ›ch závisĂ na tvĂ©m tÄ›le. LidskĂ˝ tÄ›lo je hroznÄ› zranitelnĂ˝. KdyĹľ se zranĂš, nemĹŻĹľeš jako sportovec dlouho nic dÄ›lat, ale já v klubech uĹľ hrála se zlomenĂ˝m prstem, rukou i nohou. I tak jsem mohla dÄ›lat lidem radost.
Je tvoje publikum všude ve světě stejné?
Muzika je mezinárodnĂ jazyk a lidi ji cĂtĂ. NÄ›kdy, kdyĹľ pouštĂm dalšà desku, Ĺ™Ăkám si „Všichni jsou mi tu ukradenĂ˝, já mám teÄŹ náladu na tuhle desku.“A ona je to pak ta nejlepšà pecka veÄŤera, protoĹľe vyšla z mĂ© nálady a pocitĹŻ, byla v tu chvĂli opravdová. Hudba je cesta, Ĺľivot je cesta a Ĺľivot a muzika nejsou od sebe pĹ™Ăliš daleko. Tomu věřĂm.
TěšĂš se do Ostravy?
VĹľdy, kdyĹľ jsem vystupovala u Vás tak to bylo skvÄ›lĂ©. Na Ostravu se moc těšĂm, prĂ˝ je to po dlouhĂ© dobÄ› velká party, takĹľe to pořádnÄ› rozjedem :o) UvidĂme se. Sonique
StaÄŤĂ správnÄ› odpovÄ›dÄ›t a mĂt trochu štÄ›stĂ. TriÄŤka Sun of Ostrava máme v ÄŤervenĂ©, ĹľlutĂ©, oranĹľovĂ© a modrĂ© barvÄ› a mĹŻĹľete jej takĂ© zakoupit na našem webu www.sunofostrava.cz, nebo napsat na E-mail: info@sunofostrava.cz
OdpovĂdejte pomocĂ formuláře nahoĹ™e
V biografii na tvĂ˝ch internetovĂ˝ch stránkách tvrdĂš, Ĺľe jsi se do elektronickĂ© muziky zamiloval uĹľ jako dvouletĂ˝ špunt. Je to vĹŻbec moĹľnĂ˝? Já si z takhle ranĂ˝ho dÄ›tstvĂ vĹŻbec nic nepamatuju.
Já si toho pamatuju spoustu, i kdyĹľ samozĹ™ejmÄ› ne do naprostĂ˝ch podrobnostĂ. Do ÄŤtyĹ™ let jsem Ĺľil v Británii, kde tehdy běžela v televizi populárnĂ show Dr. Who. Byl to sci-fi seriál, trochu jako Star Treck, ale vzhledem k dobÄ›, kdy vznikal, podstatnÄ› naivnÄ›jšà a hroznÄ› kýčovitĂ˝, nicmĂ©nÄ› s úžasnou muzikou. Byly to takovĂ˝ mohutnĂ˝ ĂşchylnĂ˝ analogovĂ˝ zvuky, kterĂ˝ šly do hroznejch výšek. Byly mi dva roky, dÄ›j mi nic neĹ™Ăkal, ale ta muzika mÄ› naprosto fascinovala. VĹľdycky jsem pĹ™ed televizĂ tak nadšenÄ› hopsal, aĹľ se mi klepaly plenky. :-)) Máma si toho všimla a zaÄŤala mi kupovat desky.
A tak to všechno začalo.
Takže povolánà dýdžeje ti bylo prostě souzený.:-))
Já jsem se ale nikdy dĂ˝dĹľejem stát nechtÄ›l. KdyĹľ jsem byl malej, tak vlastnÄ› skuteÄŤnĂ˝ dĂ˝dĹľejovĂ© ještÄ› ani neexistovali. Ale vĹľdycky jsem miloval muziku, hlavnÄ› elektronickou, takĹľe mÄ› to k nĂ táhlo. KdyĹľ jsem povyrostl, zaÄŤal jsem zkoušet rĹŻznĂ˝ vÄ›ciÄŤky na klávesách. HlavnÄ› jsem chtÄ›l zaÄŤĂt dÄ›lat vlastnĂ muziku. Djing uĹľ k tomu byl pak jenom pĹ™Ădavek. UdÄ›láš pár desek a lidi tÄ› je chtÄ›jĂ vidÄ›t hrát. S djingem jsem vlastnÄ› zaÄŤal jenom proto, Ĺľe mi pořád nÄ›kdo volal a vyptával se, ve kterĂ˝m klubu si mÄ› mĹŻĹľe poslechnout.
Takže jsi muziku dělal vždycky hlavně pro sebe?
RozhodnÄ› jsem to tak bral do doby, neĹľ mi vyšel prvnĂ singl. PĹ™es tĂ˝den jsem doma dÄ›lal muziku a pak jsem ji kaĹľdou nedÄ›li odpoledne pouštÄ›l pĹ™i svĂ˝ show na nejmenšĂm, nejšpinavÄ›jšĂm, nejlacinÄ›jšĂm rádiu v Antverpách. Signál pokrĂ˝val snad jenom ÄŤtyĹ™i bloky barákĹŻ, ale lidi mi volali a povĂdali jsme si o tom, co jsem jim hrál. NÄ›kdo tenkrát nÄ›co z toho nahrál a poslal do nahrávacĂ spoleÄŤnosti R&S. Zavolali mi a Ĺ™ekli, abych pĹ™išel do jejich studia.
To bylo asi docela překvápko, ne?
Bylo to ĂşplnÄ› neskuteÄŤnĂ˝. Psal se rok 1987 a mnÄ› bylo teprve patnáct. PĹ™išel jsem do naprosto úžasnĂ˝ho studia, kde bylo veškerĂ˝ vybavenĂ, kterĂ˝ bych si nikdy nemohl dovolit, a Ĺ™ekli mi: “Tady jsou klĂÄŤe, makej a dobĹ™e se bav.“ PrvnĂ desku jsem vydal uĹľ v šestnácti.
Nebyl jsi nervĂłznĂ, kdyĹľ jsi se najednou ocitnul v profi studiu s lidma, kterĂ˝ sledovali, co a jak dÄ›láš?
VĹŻbec ne, byl jsem naprosto unešenej. Pořád jsem se jevil nad technikou, o kterĂ˝ jsem do tĂ˝ doby jenom ÄŤetl, a ptal jsem se, jestli si na ni mĹŻĹľu sáhnout. I kdyĹľ jsem byl ještÄ› pĹ™itroublĂ˝ mládÄ›, vÄ›dÄ›l jsem toho o tĂ˝ technice vĂc, neĹľ majitel studia, kterej má hroznÄ› rád muziku, ale technickĂ˝m vÄ›cem vĹŻbec nerozumĂ, coĹľ bylo pro mÄ› vlastnÄ› dobĹ™e.
KdyĹľ jsme pĹ™išli do studia, musel jsem si všechno sám osahat a vyzkoušet. PrvnĂch deset hodin jsem si se všĂm tĂm super zaĹ™ĂzenĂm jenom pohrával a testoval, jak co funguje. Teprve pak jsem se pustil do práce. Strávil jsem tam v kuse 25 hodin. Byl jsem do toho tak zabranej, Ĺľe jsem vĹŻbec necĂtil Ăşnavu. Celou dobu byl ve studiu majitel a sledoval mÄ›. VidÄ›l, Ĺľe jsem sice ještÄ› dÄ›cko, ale s takovou motivacĂ a nadšenĂm, Ĺľe se mnou hned podepsal smlouvu. Od tĂ˝ doby jsem vlastnÄ› Ĺľil ve studiu, nikam jsem nechodil, nejedl jsem, nezajĂmaly mÄ› holky, dÄ›lal jsem jenom muziku.
Spolupráce s velkou nahrávacĂ spoleÄŤnostĂ ale nakonec tvoji vášeĹ pro muziku skoro zniÄŤila, pokud vĂm?
To je pravda. MyslĂm, Ĺľe do podobnĂ˝ situace se dostane spousta muzikantĹŻ. Na začátku v to, co dÄ›láš, naprosto věřĂš, Ĺľiješ jenom pro muziku a je ti ĂşplnÄ› jedno, Ĺľe ti to nepĹ™inášà žádnĂ˝ penĂze. Pak tÄ› nÄ›kdo popadne a Ĺ™ekne: “Budeš dÄ›lat pro mÄ› a já ti za to dám slušnĂ˝ prachy.“ V tu chvĂli se ti to zdá jako úžasnej sen. MĹŻĹľeš dÄ›lat to co miluješ, a ještÄ› ti za to budou platit. Hned prvnĂ deska, kterou jsem vydal u Universal Records, vyletÄ›la na prvnĂ mĂsto v americkĂ˝ hitparádÄ›, coĹľ byl neskuteÄŤnej ĂşspÄ›ch. V tĂ˝ chvĂli se mi ĂşplnÄ› zmÄ›nil Ĺľivot. VydÄ›lal jsem tolik penÄ›z, Ĺľe jsem z toho zblbnul. Koupil jsem si super auto, zaĹ™Ădil vlastnĂ velkĂ˝ studio, ale taky jsem v tĂ˝ chvĂli ztratil všechnu svobodu. Velká spoleÄŤnost ti prostÄ› Ĺ™ekne: „Fajn, máš hit, udÄ›lej dalšĂ.“ Ale takovĂ˝ hitovky vzniknou vlastnÄ› jenom Ăşplnou náhodou. NemĹŻĹľeš programovÄ› vytvářet hity. ChtÄ›l jsem prostÄ› dÄ›lat muziku, kterou mám rád.
CelĂ˝ ÄŤtyĹ™i roky nevydali nic z toho, co jsem udÄ›lal. VĹľdycky mi Ĺ™ekli, Ĺľe je to skvÄ›lĂ˝, ale nenĂ to na umĂstÄ›nĂ v prvnĂ desĂtce. CelĂ˝ moje malĂ˝ královstvĂ, kterĂ˝ jsem si okolo sebe vytvoĹ™il, se rozplynulo. Bylo mi hroznÄ›. ChtÄ›l jsem z toho vypadnout, ale nechtÄ›li mÄ› nechat jĂt. ParadoxnÄ› mi nabĂdli podstatnÄ› vĂc penÄ›z a tlaÄŤili mÄ› k dalšĂm hitĹŻm. JenĹľe já uĹľ jsem nebyl schopnej dÄ›lat vĹŻbec nic. UtápÄ›l jsem se v depresĂch, všechno mi bylo ukradenĂ˝, tloustnul jsem a moje ego klesalo k bodu nula
Naštěstà jsi se z toho vzpamatoval a rozjel vlastnà label Mole (Krtek). To je pro label trochu zvláštnà jméno, ne?
Tehdy jsem pracoval v pronajatĂ˝m studiu v takovĂ˝ malĂ˝ vesnici, která se takhle jmenovala. NavĂc se mi lĂbilo spojenĂ s malĂ˝m stvoĹ™enĂm, kterĂ˝ Ĺľije v podzemĂ. ZatĂm jsem na nÄ›m ale vydal jenom ÄŤtyĹ™i vÄ›ci. ZaloĹľil jsem Mole jenom pro pocit, Ĺľe nejsem odkázanej na to, jestli se moje muzika nÄ›komu zalĂbĂ. MĹŻĹľu si ji vydat, kdy chci já sám. NerozjĂĹľdÄ›l jsem tenhle label s tĂm, Ĺľe budu kaĹľdej tĂ˝den chrlit novou desku.
A spolupracuješ ještÄ› s velkĂ˝ma distribuÄŤnĂma spoleÄŤnostma?
TeÄŹ zrovna ne. Teda, co se tĂ˝ká mojĂ muziky. NevĂm, jestli tady lidi vÄ›dĂ, co jsem vlastnÄ› v poslednĂch letech dÄ›lal. Pracoval jsem na velkĂ˝m projektu Magnus s rockovou hvÄ›zdou Beneluxu Tomem Barmanem. VlastnÄ› ani nevĂm, jak to popsat. Jsou to takovĂ˝ elektro funky pĂsniÄŤky, nejpopovÄ›jšà vÄ›c, kterou jsem kdy udÄ›lal, ale je to dobrá muzika, která se mi hodnÄ› lĂbĂ. V západnĂ EvropÄ› to mÄ›lo velkej ĂşspÄ›ch. TeÄŹ jsem rok produkoval jeho rockovĂ˝ album. Sám jsem byl pĹ™ekvapenej, Ĺľe jsem se do něčeho takovĂ˝ho pustil.
Jakou muziku vlastně posloucháš?
PĹ™iznám se Ĺľe techno moc ne. Na poslech je to pro mne nuda, ale hroznÄ› rád na nÄ›j tancuju, kdyĹľ jsem na parketu, je dokonalĂ˝. A taky ho rád hraju.:-)) Jinak ale poslouchám skoro všechno. Klasickou muziku, jazz, rock, ale miluju i svoje elektronickĂ˝ zvuky. Proto mĹŻĹľu dÄ›lat tak rozdĂlnĂ˝ vÄ›ci. Album Magnus nemá s technem nic spoleÄŤnĂ˝ho, nenĂ to ani taneÄŤnĂ muzika, ale ani rock. Je to prostÄ› nÄ›co mezi.
Nejsou na tebe tvoji techno fanoušci naštvanĂ, Ĺľe jsi zbÄ›hl k rockovĂ© muzice?
Svoje fanoušky respektuju, jsem rád, Ĺľe je mám, ale nejsem jenom zapĹ™Ăsáhlej techno blázen, v mĂ˝m ĹľivotÄ› je spousta dalšĂch vÄ›cĂ. Miluju muziku a k tomu napĹ™Ăklad divadlo, vĂ˝tvarnĂ˝ umÄ›nĂ, vÄ›du. MoĹľná bych mÄ›l zaÄŤĂt dÄ›lat nÄ›co ĂşplnÄ› jinĂ˝ho.:-))
Třeba hrát divadlo?
To ne, herec teda fakt nejsem. Vyzkoušel jsem si to a zjistil, Ĺľe to rozhodnÄ› nenĂ nic pro mÄ›. Moje pĹ™ĂtelkynÄ› je hereÄŤka, takĹľe vidĂm, jak je tahle práce stresujĂcĂ. A rozhodnÄ› bych se nechtÄ›l uÄŤit texty. Zahrál jsem si ve filmu Toma Barmana. Je to jenom takovej krátkej biják, ale jsem tam. :-)) Jmenuje se Anyway the wind blows. Má asi jenom dvÄ› minuty, ale natáčenĂ trvalo celej den.
A co bys chtěl teda dělat jinýho?
MÄ› vĹľdycky zaÄŤne všechno dost rychle nudit. PotĹ™ebuju prostor dÄ›lat spoustu rĹŻznejch vÄ›cĂ. TeÄŹ jsem pÄ›knÄ› dlouho produkoval to rockovĂ˝ album, uĹľ jsem z toho zaÄŤĂnal bĂ˝t frustrovanej. TěšĂm se na nÄ›co novĂ˝ho. MoĹľná udÄ›lám nÄ›jakĂ˝ pořádnĂ˝ techno.
Takže máme čekat nový techno hit?
To nevĂm. Jestli se z něčeho stane hit, je jenom otázka náhody.
Robine, spousta čtenářů tě asi moc nezná, můžeš se nám představit?
PocházĂm z OrlovĂ©, coĹľ je kousek od Ostravy, hraji zhruba 3 roky a moje specializace je techno, ke kterĂ©mu jsem se postupnÄ› dopracoval pĹ™es hausĂky.
Jak k tomu došlo, že tě vinylová kultura tak dostala?
Ten pĹ™ĂbÄ›h zaÄŤal asi tak, Ĺľe kamarád mÄ›l doma gramofony a pilnÄ› doma cviÄŤil. Vzhledem k tomu, Ĺľe byl jedinĂ˝, kdo je mÄ›l široko daleko, stal se mĂ˝m dobrĂ˝m kamarádem J. ZaÄŤal jsem to taky zkoušet, aĹľ jsem tomu dokonale podlehl, taneÄŤnĂ muzika mÄ› prostÄ› dostala.
Tvé prvnà hran�
MÄ›l jsem jet na hranĂ s tĂm kámošem, ale ten nedorazil, protoĹľe uvĂzl s rodiÄŤi nÄ›kde pĹ™ed Brnem. Hrál jsem teda mĂsto nÄ›j, byl jsem ĂşplnÄ› vystresovanĂ˝, ale dopadlo to dobĹ™e. JeštÄ› jsem ale nemÄ›l ty správnĂ© desky, coĹľ se ale pozdÄ›ji spravilo.
PĹ™iznám se, Ĺľe kdyĹľ jsem tÄ› vidÄ›l poprvĂ© na akci s Takaaki Itohem tak mi trochu spadla brada. ĂšplnÄ› jsi ty lidi vyĹ™Ădil…
Byla to akce v clubu Tazzmania ve FrĂ˝dku-MĂstku a musĂm Ĺ™Ăct Ĺľe byla hodnÄ› vydaĹ™ená, hrál jsem po Itohovi a nebylo to lehkĂ© lidi udrĹľet ve varu, ale podle ohlasĹŻ se jim to moc lĂbilo, coĹľ mÄ› těšĂ.
JakĂ© dalšà akce kde jsi hrál stojĂ za zmĂnku?
Určitě bych vzpomenul Union II, která byla v Ostravě na Černé louce, ale ještě ve starém pavilonu G. Akce Mortal Combat, Antistatic, nebo clubovka Oriental ve Fabricu. V Orlové jsem pořádal i vlastnà akce, ale byl to takovej rambajz, že mi to zatrhli.
Jak vĹŻbec mladĂ˝ DJ mĹŻĹľe pracovat na svĂ©m zviditelnÄ›nĂ, aby si ho promotĂ©Ĺ™i vĹŻbec všimli…to bude asi i tvĹŻj problĂ©m.
No to je právÄ› to. Pokud za sebou nemáš agenturu, která tÄ› obsazuje na svĂ© akce a tlaÄŤĂ tÄ› i na jinĂ© akce, tak je to hodnÄ› těžkĂ©. Nebo pak musĂš bĂ˝t pÄ›kná baba, to taky jde. Je tady hodnÄ› talentovanĂ˝ch lidĂ, ale kdyĹľ nedostanou prostor, tak to nikam nevede. Jsem rád, Ĺľe mĹŻĹľu hrát na SUNu, protoĹľe to bude nejzásadnÄ›jšà akce v OstravÄ›, strašnÄ› dlouho tady nic nebylo. HodnÄ› se těšĂm na technickĂ˝ support, mám zprávy Ĺľe bude hodnÄ› našlapanĂ˝.
Které DJ od nás uznáváš?
HodnÄ› se mi lĂbĂ slovenská škola jako je Toky, Bolek, Boss. Kdysi jsem mÄ›l tendenci se jim pĹ™ibliĹľovat, ale vÄŤas jsem se vzpamatoval, snaĹľĂm se vytvoĹ™it svĹŻj vlastnĂ styl. Od nás se mi lĂbĂ hodnÄ› Lucca a mám slabost pro Chrise Sádlera.
Co Ĺ™Ăkáš vĹŻbec na stav taneÄŤnĂ scĂ©ny u nás?
NemyslĂm si, Ĺľe by byla nÄ›jak v zásadnĂm rozkladu tak jak nÄ›kteřà vykĹ™ikujĂ. Jsou tady takovĂ© vlny chvĂli lidi chodĂ vĂc na velkĂ© akce, chvĂli zase do clubĹŻ. Pak se tady pĹ™iĹľene trencová vlna, která teda hlavnÄ› pohltila Prahu, nevĂm co by se dÄ›lo tady u nás, protoĹľe tady to bylo vĹľdycky o tvrdšĂch stylech, kaĹľdopádnÄ› mám z toho dobrĂ˝ pocit, protoĹľe to funguje, ikdyĹľ se nÄ›kdy objevĂ rádoby umÄ›lci a promotĂ©Ĺ™i kteřà to jmĂ©no krapet pošpinĂ, ale to se dÄ›je všude. Jedinou zbranĂ proti tomu je, Ĺľe si budu vybĂrat kde jdu. LĂbĂ se mi jak pracuje vĂ˝bornÄ› internet, mám kamaráda kterĂ˝ dÄ›lá rockovou muziku a ten dost breÄŤĂ, Ĺľe na netu to prostÄ› nejede.
Sleduješ ceny Dance Awards a tvůj názor?
Jo sleduji, myslĂm Ĺľe nÄ›jakĂ˝ odraz to je. Jestli je ale pravdivĂ˝ to bych nerad posuzoval, kdyĹľ se dĂvám na ty poÄŤty hlasĹŻ, tak si Ĺ™Ăkám, Ĺľe kdyĹľ se domluvĂ nÄ›jaká vÄ›tšà partiÄŤka Ĺľe nÄ›koho prosadĂ, tak se jim to pĹ™i dobrĂ© konstelaci hvÄ›zd podaĹ™Ă.
Jak bude vypadat tvé hranà na SUNu of Ostrava?
Tak pĹ™ednÄ› hraji aĹľ ráno, takĹľe mĹŻĹľu všechny ujistit Ĺľe urÄŤitÄ› neusnou. DoporuÄŤuji tedy vydrĹľet. Bude to Ĺ™ĂznĂ© techno, pÄ›knÄ› do kroku…
Co by jsi doporučil lidem, kteřà se do Ostravy 11.6. chystaj�
Vemte si pěkně prošláplé boty, bude to dlouhá noc…
Pokud si budete chtĂt stáhnout krátkĂ© video s Robinem Ojhou v akci, najdete jej na adrese:
http://www.sunofostrava.cz/2005/download.html
S radostĂ Vám oznamujeme, Ĺľe nejen technem je ÄŤlovÄ›k Ĺľiv a proto jsme pro labuĹľnĂky clubovĂ© houseovĂ© muziky pĹ™ipravili speciálnĂ nadstardnĂ stan o rozmÄ›rech 12x35m, kterĂ˝ vyroste v tÄ›snĂ© blĂzkosti pavilonu A a bude kompletnÄ› vybaven vÄŤetnÄ› baru a posezenĂ pro znavenĂ© clubery.
Stage se nazĂ˝vá Red Zone a sami uvidĂte, Ĺľe název nenĂ náhodnĂ˝. JakĂ˝ch pĹ™ekvapenĂ se mĹŻĹľete v tomto stanu doÄŤkat se dozvĂte v pravĂ˝ ÄŤas. Ve stanu zahrajĂ ti nejlepšà specialistĂ© na houseovou muziku, kteřà udávali a udávajĂ smÄ›r clubovĂ© hudby na "ulici která nikdy nesp" slavnĂ© StodolnĂ ulici. Jsou to: Leepo, Ra-2n-sky, Ray, Roman Chmiel, Gen Dilini.
Nechceme jen obyÄŤejnÄ› opisovat vÄ›tšinu parties u nás pořádanĂ˝ch a proto se snaĹľĂme pĹ™ijĂt s něčĂm zajĂmavĂ˝m, jako je napĹ™. SMS chat, kterĂ˝ bude probĂhat na hlavnĂ projekci a Vy budete moci prostĹ™ednictvĂm SMS poslat svĹŻj vzkaz. TakĂ© dekorace se ponesou v duchu asijskĂ©ho komiksu, tak jako celĂ˝ vizuál akce a věřte, Ĺľe Manga Vás urÄŤitÄ› dostane. :o)
Poznáš desĂtky barĹŻ, clubĹŻ a hlavnÄ› zaĹľiješ jejich atmosfĂ©ru. AĹľ budeš mĂt pocit Ĺľe staÄŤĂ, odvezeme tÄ› do stylovĂ©ho pensionu „JaroĹkova pekárna“, kterĂ˝ se nacházĂ v krásnĂ©m prostĹ™edĂ historickĂ©ho mÄ›steÄŤka Ĺ tramberk. V sobotu aĹľ se vyspĂš, bude jen na tobÄ› co provedeš se svĂ˝m volnĂ˝m ÄŤasem. My nabĂzĂme prohlĂdku "štramberskĂ© trĂşby", nebo návštÄ›vu soukromĂ©ho pivovaru spojenou s ochutnávkou štramberskĂ©ho piva TrubaÄŤ.
To uĹľ se ale bude blĂĹľit veÄŤer, takĹľe se pĹ™esuneme zpÄ›t do Ostravy a ty budeš mĂt moĹľnost nahlĂ©dnout pod pokliÄŤku pĹ™Ăprav v areálu vĂ˝stavištÄ› ÄŚerná louka. SamozĹ™ejmostĂ je setkánĂ se Sonique a volnĂ© vstupy pro tebe a tvĹŻj doprovod. Co všechno platĂme tobÄ› a tvĂ©mu doprovodu? Cestu do Ostravy a zpÄ›t (vlak,bus), Ăştratu na StodolnĂ do výše 1.000 KÄŤ, ubytovánĂ, sobotnĂ obÄ›d, 2 vstupenky na akci. ZaĹľili jste nÄ›kdy takovĂ˝ vĂkend?
Otázka znĂ: Kolik je pĹ™ibliĹľnÄ› barĹŻ na StodolnĂ ulici?
Hlasuj pomocà formuláře nad partyinfem a nezapomeŠvyplnit telefon!
HlavnĂ hvÄ›zdou bude „britská perla“ Djka Sonique, jejĂĹľ energickĂ© vystoupenĂ Vás bezesporu dostane. BelgickĂ© techno Vám naservĂruje špiÄŤka belgickĂ© scĂ©ny CJ Bolland, kterĂ˝ po zklamánĂ ze zrušenĂ©ho vystoupenĂ z konce loĹskĂ©ho roku v BrnÄ›, se na ÄŤeskĂ© party people velmi těšĂ. Tu správnou pĹŻdu pro Sonique pĹ™ipravĂ polskĂ˝ DJ Angelo Mike, kterĂ˝ se pĹ™edstavil ve svĂ© trance podobÄ› na akci s Paulem Van Dykem v Praze.
Slovenskou školu budou zastupovat "ostřà hoši" Boss a Toky a od nás to budou Chris Sadler, Pietro a nejvÄ›tšà ostravskĂ˝ techno talent Robin Ojha. Druhá stage bude ve znamenĂ Drum'n'Bass, na kterĂ© zahraje skvÄ›lĂ˝ slovák Larry spoleÄŤnÄ› s ostravskou elitou Inspiralem X62, Elvisem, Reverbem, Kulasem a Gigglesem. V pĹ™ĂzenĂ pavilonu A bude Chill out zona s ÄŤajovnou.
VstupnĂ© Vás vyjde v pĹ™edprodeji na 295,- + poplatek a na mĂstÄ› 390,-. Co se tĂ˝ká techniky, tak tu si na starosti vzala firma High Lite Touring. Doposud v OstravÄ› nebyl lepšà zvuk, protoĹľe Vaše uši bude „krmit“ revoluÄŤnĂ sound systĂ©m L Acoustic. Projekce bude probĂhat na tĹ™ech plátnech a pĹ™ipravili jsme pro Vás dalšà ostravskou premiĂ©ru - SMS chat na hlavnĂ projekci. Ke správnĂ© akci patřà kvalitnĂ svÄ›telnĂ˝ park a lasery, nebudou chybÄ›t dekorace a Go Go taneÄŤnice.
Vše aktuálnĂ se dozvĂte na www.sunofostrava.cz
Těš te se…