PARTYINFO
BREAKBEAT CONFERENCE STRIKES BACK
Datum konání: |
10.05.2003 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Roxy |
DJs: |
Stanton Warriors (Dominic B. + Marc Yardley, XL, UK), Dys-Martin (Eastbase), Koogi (Shadowbox, Eastbase), Stanzim (Quazi Delict) |
Info: |
http://www.lighthouse.cz... |
Popis: |
start 22:00, vstup od 18 let vstup 250 CZK + poplatek / 300 CZK |
Breakbeat Conference Strikes Back
Ještě jednou a již naposledy vás zveme na 4. pokračování klubovky věnované nejtanečnějšímu hudebnímu stylu na této i kterékoliv jiné planetě. Díky Stanton Warriors bude tentokrát zřejmě o něco méně nové školy, ale zato přibude breakstep, 2step, funk, dub a elektro - to vše v jednom velkém hrnci, ve kterém budou Mark a Dominic míchat gramofony, CD playery a samplery. Předkrm a aperitiv servírují Stanzim a Koogi, dezerty a dávidla by Dys-Martin. Hudbu budou již tradičně hodně speciální hvězdné projekce od Astral D:vision, světla od HPNVSN, dekorace od Lighthouse.
Line-up:
22.00 - 23.30 Stanzim (Quazi Delict)
23.30 - 01.00 Koogi (Eastbase/Shadowbox)
01.00 - 04.00 Stanton Warriors (UK, XL)
04.00 - ??.?? Dys-Martin (Eastbase)
Koogi - rozhovor
Ještě jednou a již naposledy vás zveme na 4. pokračování klubovky věnované nejtanečnějšímu hudebnímu stylu na této i kterékoliv jiné planetě. Díky Stanton Warriors bude tentokrát zřejmě o něco méně nové školy, ale zato přibude breakstep, 2step, funk, dub a elektro.
Line-up:
22.00 - 23.30 Stanzim (Quazi Delict)
23.30 - 01.00 Koogi (Eastbase/Shadowbox)
01.00 - 04.00 Stanton Warriors (UK, XL)
04.00 - ??.?? Dys-Martin (Eastbase)
Koogi - rozhovor
Primárně se věnuješ dnb. Jaký breakbeat od tebe můžeme čekat? Kdo jsou tví oblíbenci?
Nejraději mám labely TCR a Marine Parade. Z TCR se mi nejvíc líbí Koma+Bones a projekt Breackneck. Tvorba samotného Pilgrema mě až tolik nebaví, nicméně jeho set z Abatonu patří momentálně k těm, které si pouštím nejčastěji. Z Marine Parade nemám konkrétního favorita, líbí se mi většina jejich singlů tou jejich deep atmoškou.
A co Stanton Warriors?
Přiznám se, že je až tolik neznám. Vím, že jim něco vyšlo na XL a Mob records a že udělali hafo remixů, víc o nich nevím.
Dalo by se o tobě mluvit jako o jednom z nestorů dnb scény u nás. Jak zvládáš nápor mládí v Shadowbox mafii? :)
Trochu divná otázka, ne? :) Mládí má zelenou a jejich zápal pro věc mi dodává energii.
Nechci teda říkat že jsi starej, :) ale máš toho odehráno dost. Co děláš aby tě to pořád bavilo? A co děláš, když tě to nebaví?
Baví mě to samo o sobě ty mladíku, pro to se asi nedá nic speciálního dělat.. Když mě nebaví hraní, tak za to zpravidla může promotér... :)
Je to pár dní od Shadowboxu, i když in da Bush. Můžeme se zase těšit na nějaké další?
Shadowbox se zase na delší dobu asi odmlčí. Spolupracuju teď ale na nové klubovce s názvem DRUMSTATION, jejíž premiéra proběhne 23. května v novém klubu Matrix na Žižkově. Nebude to tak velká akce jako Shadowbox, ale vstup bude jen za kilo, dobrej zvuk, kvalitní lineup atd. Takové malé akce jsem chtěl vždycky dělat. Je na nich zpravidla příjemná atmoška a většinou se nemusíš tolik strachovat, aby se to zaplatilo..
Jsi také znám jako hardware recenzent. Máš za těch X testů něco co tě opravdu dostalo? Jak se vlastně díváš na pomyslný souboj Technics vs. Vetsax, potažmo T+V vs. jejich další kopie.
Nejvíc mě dostaly anglický mixáky Allen+Heat a v poslední době především nové cd-playery od Pioneera... Technicsy jsou držáky na celou dekádu, což lépe vybavené Vestaxy ještě nestačily vyzkoušet. Osobně mám doma Technicsy, ale vůbec by mi nevadilo mít Vestaxy, jde hlavně o sílu motoru a tu mají oba podobnou. Ty extra funkce nových gramofonů bych stejně asi nevyužíval, takže je mi jedno jestli ten nebo onen. Nedávno jsem testoval nové Numarky a musim smeknout, protoze tahle firma udělala v oblasti gramců velkej krok dopředu. TTX1 je stejne dobrej jako Vestax, ne-li lepsi. Pak jeste delaj TT200 a ten neni tak vybavenej, ale je pořád dost dobrej a přitom levnej. Žádný jiný gramce se s těma profesionálníma nedají zatím srovnávat.
Jak vypadá Koogiho standardní den?
Naštěstí nemám standartní dny, což je jedna z výhod svobodného zaměstnání.
Aktuální top 5:
1) MUSIC IS EVERYTHING / MATRIX RMX
2) MANIPULATE THE UNIVERSE / LEE+D.KAY
3) TURN ME OUT/ TECH ITCH
4) LYRIC ON MY LIP / MARKY+XRS RMX
5) INSTINCT / FIFTH ELEMENT
Rozhovor se Stanzimem
Rozhovor s Koogim...
Nejraději mám labely TCR a Marine Parade. Z TCR se mi nejvíc líbí Koma+Bones a projekt Breackneck. Tvorba samotného Pilgrema mě až tolik nebaví, nicméně jeho set z Abatonu patří momentálně k těm, které si pouštím nejčastěji. Z Marine Parade nemám konkrétního favorita, líbí se mi většina jejich singlů tou jejich deep atmoškou.
A co Stanton Warriors?
Přiznám se, že je až tolik neznám. Vím, že jim něco vyšlo na XL a Mob records a že udělali hafo remixů, víc o nich nevím.
Dalo by se o tobě mluvit jako o jednom z nestorů dnb scény u nás. Jak zvládáš nápor mládí v Shadowbox mafii? :)
Trochu divná otázka, ne? :) Mládí má zelenou a jejich zápal pro věc mi dodává energii.
Nechci teda říkat že jsi starej, :) ale máš toho odehráno dost. Co děláš aby tě to pořád bavilo? A co děláš, když tě to nebaví?
Baví mě to samo o sobě ty mladíku, pro to se asi nedá nic speciálního dělat.. Když mě nebaví hraní, tak za to zpravidla může promotér... :)
Je to pár dní od Shadowboxu, i když in da Bush. Můžeme se zase těšit na nějaké další?
Shadowbox se zase na delší dobu asi odmlčí. Spolupracuju teď ale na nové klubovce s názvem DRUMSTATION, jejíž premiéra proběhne 23. května v novém klubu Matrix na Žižkově. Nebude to tak velká akce jako Shadowbox, ale vstup bude jen za kilo, dobrej zvuk, kvalitní lineup atd. Takové malé akce jsem chtěl vždycky dělat. Je na nich zpravidla příjemná atmoška a většinou se nemusíš tolik strachovat, aby se to zaplatilo..
Jsi také znám jako hardware recenzent. Máš za těch X testů něco co tě opravdu dostalo? Jak se vlastně díváš na pomyslný souboj Technics vs. Vetsax, potažmo T+V vs. jejich další kopie.
Nejvíc mě dostaly anglický mixáky Allen+Heat a v poslední době především nové cd-playery od Pioneera... Technicsy jsou držáky na celou dekádu, což lépe vybavené Vestaxy ještě nestačily vyzkoušet. Osobně mám doma Technicsy, ale vůbec by mi nevadilo mít Vestaxy, jde hlavně o sílu motoru a tu mají oba podobnou. Ty extra funkce nových gramofonů bych stejně asi nevyužíval, takže je mi jedno jestli ten nebo onen. Nedávno jsem testoval nové Numarky a musim smeknout, protoze tahle firma udělala v oblasti gramců velkej krok dopředu. TTX1 je stejne dobrej jako Vestax, ne-li lepsi. Pak jeste delaj TT200 a ten neni tak vybavenej, ale je pořád dost dobrej a přitom levnej. Žádný jiný gramce se s těma profesionálníma nedají zatím srovnávat.
Jak vypadá Koogiho standardní den?
Naštěstí nemám standartní dny, což je jedna z výhod svobodného zaměstnání.
Aktuální top 5:
1) MUSIC IS EVERYTHING / MATRIX RMX
2) MANIPULATE THE UNIVERSE / LEE+D.KAY
3) TURN ME OUT/ TECH ITCH
4) LYRIC ON MY LIP / MARKY+XRS RMX
5) INSTINCT / FIFTH ELEMENT
Rozhovor se Stanzimem
Máš hodně univerzální choutky, podívejme se ale na ty breakbeatové. Jak to máš nejraději?
:) Musim zmínit DJs Blue a Talla, který mě namočili do takovýho toho garáží cinklýho breaku, breakstepu lehce řízlýho jazzem. Moji hrdinové na tomhle poli jsou hlavně Seiji, Dego, Voom Voom a Alex Attias. Ale mám rád i elektrobreaky, třeba to co dělají (mimo dnb a techno) třeba Klute, Polar, Total Science nebo John Tejada. Ale nepohrdnu ani novou školou - týsíárka, námořnická přehlídka, plastikovej paprskomet a tak... Vyloženě mi nesedí to, co se označuje jako electroclash.
Co říkáš na Stanton Warriors?
No jéje... Když jsem poprvé slyšel Da Virus, tak mě ta basa málem srazila k zemi.
Myslíš, že se breakbeat může popularitou vyrovnat třeba dnb?
Určitě jo. Drumbác měl trochu smůlu v tom, že tempem se trochu vyděloval, breakbeat se může snadno míchat s jinými styly. Navíc k breakbeatu přechází hodně djs, kteří hráli rovně. Člověk se při míchání víc vyblbne.
Quazi Delict se solidně rozběhl, víme o připravovaném albu Juanity Juareze, dalším singlu ECA, můžeš poodhalit dlouhodobější plány?
My jsme trochu taková partyzánská parta, která pracuje stylem udeř a uteč, ale moc moc se nám líbí třeba to, co dělají Tchendos nebo Dušan Mimoň. A ECA budou lepší a lepší a lepší a lepší... Oni jsou totiž dobrý. A Juan je pan producent, kterej dosáhl po technický stránce zvuku, kterej u nás nemá obdoby. A ještě bych chtěl upozornit na Touchwooda, kterej nedělá jenom jungle. A Igraczech. A Exxon Valdez... je tu spousta lidí...
Pociťujete nějak po velmi pozitivních recenzích v britském tisku rostoucí zájem o vaše releasy?
Ne. Distribuce se bojí přibírat nové labely, to je obecnej trend, kterej zdaleka neplatí jenom pro UK. Proti nám navíc mluví i to, že ležíme daleko, takže to zvyšuje náklady na dopravu. A ještě jedna věc - všechno, co nám zatím klaplo, se odvíjelo od osobních kontaktů a ty jsou pro nás možná úplně nejdůležitější. Myslím to tak, že díky labelu jsme potkali pár skvělejch lidí mezi autory i tzv. z biznysu. Nevěřím v tomhle na anonymitu, nejlepší je osobní setkání.
Ty jako člověk podílející se na labelu sám producentské ambice nemáš?
Ambice ani ne. Ale možná s Alfim a Honzou Qéčkem jednou chytnem kytary a to bude hukot... :oD
Stanton Warriors na Breakbeat Conference
Máš hodně univerzální choutky, podívejme se ale na ty breakbeatové. Jak to máš nejraději?
:) Musim zmínit DJs Blue a Talla, který mě namočili do takovýho toho garáží cinklýho breaku, breakstepu lehce řízlýho jazzem. Moji hrdinové na tomhle poli jsou hlavně Seiji, Dego, Voom Voom a Alex Attias. Ale mám rád i elektrobreaky, třeba to co dělají (mimo dnb a techno) třeba Klute, Polar, Total Science nebo John Tejada. Ale nepohrdnu ani novou školou - týsíárka, námořnická přehlídka, plastikovej paprskomet a tak... Vyloženě mi nesedí to, co se označuje jako electroclash.
Co říkáš na Stanton Warriors?
No jéje... Když jsem poprvé slyšel Da Virus, tak mě ta basa málem srazila k zemi.
Myslíš, že se breakbeat může popularitou vyrovnat třeba dnb?
Určitě jo. Drumbác měl trochu smůlu v tom, že tempem se trochu vyděloval, breakbeat se může snadno míchat s jinými styly. Navíc k breakbeatu přechází hodně djs, kteří hráli rovně. Člověk se při míchání víc vyblbne.
Quazi Delict se solidně rozběhl, víme o připravovaném albu Juanity Juareze, dalším singlu ECA, můžeš poodhalit dlouhodobější plány?
My jsme trochu taková partyzánská parta, která pracuje stylem udeř a uteč, ale moc moc se nám líbí třeba to, co dělají Tchendos nebo Dušan Mimoň. A ECA budou lepší a lepší a lepší a lepší... Oni jsou totiž dobrý. A Juan je pan producent, kterej dosáhl po technický stránce zvuku, kterej u nás nemá obdoby. A ještě bych chtěl upozornit na Touchwooda, kterej nedělá jenom jungle. A Igraczech. A Exxon Valdez... je tu spousta lidí...
Pociťujete nějak po velmi pozitivních recenzích v britském tisku rostoucí zájem o vaše releasy?
Ne. Distribuce se bojí přibírat nové labely, to je obecnej trend, kterej zdaleka neplatí jenom pro UK. Proti nám navíc mluví i to, že ležíme daleko, takže to zvyšuje náklady na dopravu. A ještě jedna věc - všechno, co nám zatím klaplo, se odvíjelo od osobních kontaktů a ty jsou pro nás možná úplně nejdůležitější. Myslím to tak, že díky labelu jsme potkali pár skvělejch lidí mezi autory i tzv. z biznysu. Nevěřím v tomhle na anonymitu, nejlepší je osobní setkání.
Ty jako člověk podílející se na labelu sám producentské ambice nemáš?
Ambice ani ne. Ale možná s Alfim a Honzou Qéčkem jednou chytnem kytary a to bude hukot... :oD
Stanton Warriors na Breakbeat Conference
Dvojka ze studia, kterou už po několika tracích a remixech považoval celý svět za jeden z nejzásadnějších projektů na breakbeatové scéně. Tak by se dal shrnout dosavadní příběh Stanton Warriors v jedné větě. Dominic B. a Mark Yardley se potkali díky práci pro jeden z nejvýznamnějších labelů vlny speed garage - 51st Recordings projektu Tuff Jam. Dominik tu pracoval jako A&R, Devon ve studiu jako technik a zvukař. A je pravda že inspirace (speed) garage je v jejich tvorbě patrná dodnes, nicméně omezit se onačením Stanton Warriors jako 2stepových producentů by byla velká chyba, neboť by zachycovala jen jednu část spektra jejich produkce. Na druhé straně jejich nesmírně barevné stylové palety najdeme nuskoolové breakbeaty z těch nejnuskoolovějších.
Dominic je z dvojice více DJ. Hraní se věnuje již zhruba 10 let, pracoval ve vinylshopu provozoval booking. Jak už to tak u DJů bývá.
Mark zastupuje spíš muzikální složku projektu, neboť od té doby co ho ve dvanácti letech fascinoval Prince, touží umět stejně jako on hrát na 32 hudebních nástrojů (začínal s kytarou). Jako velký kluk se dokonce rozhodl studovat elektronickou hudbu na Salfordské Univerzitě, ale brzo usoudil, že z knih se o tomto oboru mnoho nedozví. Odtud tedy jeho cesta vedla do studia 51st Recordings, kde se od vaření kávy dostal až k produkování skladeb slavnějších jmen. Tato praxe se po určité době jemu i Dominicovi zajedla, a proto se oba rozhodli dát hlavy dohromady a začít tvořit pod vlastním jménem, resp. pod jménem Stanton Wariors.
Jejich první společná práce došla zhmotnění na singlu What You Gonna Do. Singl vyšel právě na 51st Recordings a nesl všechny jeho identifikační znaky, především speedgarageový riff. Díky Tuff Jam se mu dostalo i zasloužené mediální pozornosti. Na singlu dalším se Stanton Warriors posunuli blíže svému současnému eklektickému zvuku. S Determined uspěli Mark a Dominic i na WMC v Miami a rázem začaly přicházet nabídky na remixy. Skladby Missy Elliot - She's a Bitch nebo DJe Scribbla - Everybody Come On, stejně jako vlastní singl Da Virus získaly projektu slušné povědomí, nicméně skutečný úspěch přišel až s remixy Basement Jaxx a Azzido Da Bass. Jump'n'Shout stejně jako Doom's Night, tedy samy o sobě skladby s hitovými ambicemi dostaly po remixech Stanton Warriors přídomky nejhranějších skladeb přelomu let 1999 a 2000. "Vždycky jsme si snažili vybírat, kdybychom vzali všechny nabídky brzy už bychom neměli co říct. Z tohohle důvodu jsme bohužel museli odmítnout i lidi, kterých si skutečně vážíme jako Roni Size nebo Stereo MC's." Přehled skupin a projektů, které si Stanton Warriors vzali do práce je i tak skutečně impozantní stejně jako pestrý. Od už zmíněných přes Massive Attack, Ragga Twins, Bentley Rhythm Ace, Jocelyn Brown, Artful Doder, Fatboye Slima až po Busta Rhymese.
Čekání na dlouhohrající debut projektu nám Mark a Dominic zpříjemnili kompilací Stanton Session, která se zařadila mezi nejlepší mixovaná CD roku 2001. Mezi 19 tracky najdeme tři z autorské dílny Stanton Warriors (Right Here, Da Antidote, Da Virus), z těch známějších jmenujme ještě skladby Basement Jaxx (Jump'n'Shout pochopitelně), Plump DJ's nebo Laya & Bushwacky.
"Před pár lety během karnevalu jsme seděli v jedný hospodě na Notting Hill. Před ní byl sound systém a akorát hráli náš track. Najednou všichni tancovali. Místní trendy lidi, rudeboys, načinčaný houseři, všichni. To je myslím dobrá metafora pro naši hudbu" říká Mark, "Je to prostě dobrá hudba ulice, to je o čem jsou Stanton Warriors. Prostě si myslíme, že dobrou desku poznáš, když jí pustíš ve vinylshopu a lidi začnou pokyvovat hlavama, není důležitý jestli je to house, nebo breakbeat, nebo hip hop. Je to hudba ulice." dodává Dominic.
Breakbeat Conference Strikes Back!
Dvojka ze studia, kterou už po několika tracích a remixech považoval celý svět za jeden z nejzásadnějších projektů na breakbeatové scéně. Tak by se dal shrnout dosavadní příběh Stanton Warriors v jedné větě.
Dominic je z dvojice více DJ. Hraní se věnuje již zhruba 10 let, pracoval ve vinylshopu provozoval booking. Jak už to tak u DJů bývá.
Mark zastupuje spíš muzikální složku projektu, neboť od té doby co ho ve dvanácti letech fascinoval Prince, touží umět stejně jako on hrát na 32 hudebních nástrojů (začínal s kytarou). Jako velký kluk se dokonce rozhodl studovat elektronickou hudbu na Salfordské Univerzitě, ale brzo usoudil, že z knih se o tomto oboru mnoho nedozví. Odtud tedy jeho cesta vedla do studia 51st Recordings, kde se od vaření kávy dostal až k produkování skladeb slavnějších jmen. Tato praxe se po určité době jemu i Dominicovi zajedla, a proto se oba rozhodli dát hlavy dohromady a začít tvořit pod vlastním jménem, resp. pod jménem Stanton Wariors.
Jejich první společná práce došla zhmotnění na singlu What You Gonna Do. Singl vyšel právě na 51st Recordings a nesl všechny jeho identifikační znaky, především speedgarageový riff. Díky Tuff Jam se mu dostalo i zasloužené mediální pozornosti. Na singlu dalším se Stanton Warriors posunuli blíže svému současnému eklektickému zvuku. S Determined uspěli Mark a Dominic i na WMC v Miami a rázem začaly přicházet nabídky na remixy. Skladby Missy Elliot - She's a Bitch nebo DJe Scribbla - Everybody Come On, stejně jako vlastní singl Da Virus získaly projektu slušné povědomí, nicméně skutečný úspěch přišel až s remixy Basement Jaxx a Azzido Da Bass. Jump'n'Shout stejně jako Doom's Night, tedy samy o sobě skladby s hitovými ambicemi dostaly po remixech Stanton Warriors přídomky nejhranějších skladeb přelomu let 1999 a 2000. "Vždycky jsme si snažili vybírat, kdybychom vzali všechny nabídky brzy už bychom neměli co říct. Z tohohle důvodu jsme bohužel museli odmítnout i lidi, kterých si skutečně vážíme jako Roni Size nebo Stereo MC's." Přehled skupin a projektů, které si Stanton Warriors vzali do práce je i tak skutečně impozantní stejně jako pestrý. Od už zmíněných přes Massive Attack, Ragga Twins, Bentley Rhythm Ace, Jocelyn Brown, Artful Doder, Fatboye Slima až po Busta Rhymese.
Čekání na dlouhohrající debut projektu nám Mark a Dominic zpříjemnili kompilací Stanton Session, která se zařadila mezi nejlepší mixovaná CD roku 2001. Mezi 19 tracky najdeme tři z autorské dílny Stanton Warriors (Right Here, Da Antidote, Da Virus), z těch známějších jmenujme ještě skladby Basement Jaxx (Jump'n'Shout pochopitelně), Plump DJ's nebo Laya & Bushwacky.
"Před pár lety během karnevalu jsme seděli v jedný hospodě na Notting Hill. Před ní byl sound systém a akorát hráli náš track. Najednou všichni tancovali. Místní trendy lidi, rudeboys, načinčaný houseři, všichni. To je myslím dobrá metafora pro naši hudbu" říká Mark, "Je to prostě dobrá hudba ulice, to je o čem jsou Stanton Warriors. Prostě si myslíme, že dobrou desku poznáš, když jí pustíš ve vinylshopu a lidi začnou pokyvovat hlavama, není důležitý jestli je to house, nebo breakbeat, nebo hip hop. Je to hudba ulice." dodává Dominic.
Breakbeat Conference Strikes Back!
Show must go on, a tak je tu čtvrté pokračování klubovky věnované nejtanečnějšímu hudebnímu stylu na této i kterékoliv jiné planetě. Hlavní příspěvek konference přednese dvojice Dominic B. a Mark Yardley aka Stanton Warriors. Po skvělém setu Marka Yardleyho spolu s Lee Coombsem na loňském OAF si tak konečně budeme moci vychutnat jejich kompletní gramofono-mašinkové vystoupení.
Domácí scénu budou zastupovat DJs Stanzim, Koogi a stále zlomenější Dys-Martin. Jako konferenční sál byl tentokrát zvolen opět klub Roxy. Datum, červeně zaškrtnuté v našich diářích, zní 10.5. 2003.
Show must go on, a tak je tu čtvrté pokračování klubovky věnované nejtanečnějšímu hudebnímu stylu na této i kterékoliv jiné planetě. Hlavní příspěvek konference přednese dvojice Dominic B. a Mark Yardley aka Stanton Warriors.
Domácí scénu budou zastupovat DJs Stanzim, Koogi a stále zlomenější Dys-Martin. Jako konferenční sál byl tentokrát zvolen opět klub Roxy. Datum, červeně zaškrtnuté v našich diářích, zní 10.5. 2003.