REPORT
Report z Trasmission – Future Cities od Čéši
Jak se Ĺ™Ăká, do roka a do dne, tak se stalo i v pĹ™ĂpadÄ› nejvÄ›tšà halovky u nás, jeĹľ se vrátila opÄ›t velká a pompĂ©znĂ a která si Ĺ™Ăká Transmission. Zas a znova, jiĹľ po nÄ›kolikátĂ© nalákala tisĂce tancechtivĂ˝ch do Ăştrob našà nejvÄ›tšà haly, O2 Areny, aby potvrdila, Ĺľe trance music vládne tĂ©to zemi...
Protentokrát vyrážĂm do areny mnohem dĹ™Ăve neĹľ loni. ChtÄ›l jsem si tak nÄ›jak vše uĹľĂt bez zbyteÄŤnĂ©ho stresu a takĂ© bĂ˝t dĹ™Ăv na mĂstÄ› ÄŤinu, i kvĹŻli účastnĂkĹŻm tĂ©to megalomanskĂ© akce. PĹ™icházĂm nÄ›co málo po devátĂ© hodinÄ› a jak se tak blĂĹľĂm k tĂ© našà modrĂ© kosmickĂ© lodi, nevšĂmám si, Ĺľe by tu byl nÄ›jakĂ˝ "frmol". ZatĂm je to vše tak nÄ›jak v poklidu a žádnĂ© panickĂ© davy se prozatĂm nekonajĂ. PĹ™esto však registruji jiĹľ nÄ›kolik cizĂch jazykĹŻ, vÄŤetnÄ› slovenštiny, polštiny a angliÄŤtiny. Já se vydávám k bránÄ› ÄŤĂslo 31 a naprosto perfektnÄ› a bez ÄŤekánĂ zvládám s milĂ˝mi sleÄŤnami od UM akreditace, pĹ™ebĂrám Ăşhlednou kartiÄŤku a vydávám se do Ăştrob spletitĂ˝ch chodeb a schodišť.
Po chvilce pátránĂ a hledánĂ ocitám se koneÄŤnÄ› tam, kde potĹ™ebuji. Vydávám se s davem smÄ›rem po eskalátorech aĹľ do nejvyššĂch mĂst, smÄ›rem k šatnám. Dav se nezdá bĂ˝t pĹ™Ăliš koordinovanĂ˝ a tak se nalevo u šaten vytvoĹ™il obrovskĂ˝ mumraj tÄ›l a obleÄŤenĂ, snaĹľĂm se prodrat dál a divĂm se, Ĺľe uĹľ tak brzy se tu tvořà takovĂ˝ zmatek. Jdu dál k tĂ© nejvzdálenÄ›jšà šatnÄ› a po nÄ›jakĂ˝ch patnácti minutách jiĹľ drĹľĂm svĂ© ÄŤĂslo a jsem zbaven všeho, co by mi mohlo bĂ˝t pĹ™i tancovánĂ na obtĂĹľ. SjĂĹľdĂm po opaÄŤnĂ˝ch, ale stejnÄ› tak dlouhĂ˝ch, eskalátorech dolĹŻ a jdu se vrhnout do tanÄŤĂcĂho davu. NenĂ totiĹľ nic lepšĂho, neĹľ naÄŤerpat prvotnĂ dojmy z tÄ›ch lidĂ, co tanÄŤĂ od samĂ©ho začátku. DJ, kterĂ˝ mi hraje jako pozadĂ mĂ©ho vĂ˝letu, je DJ Jaytech, ale ani nejsem tak nÄ›jak schopen pĹ™esnÄ› vyjádĹ™it, co hrál. SamozĹ™ejmÄ›, Ĺľe asi trance :), ale pĹ™es zdi a v patĹ™e toho moc k poslouchánĂ nebylo a já si to prostÄ› chtÄ›l nejprve dĹŻkladnÄ› projĂt...
PořádnÄ› na plac a k tanci se dostávám, aĹľ kdyĹľ hraje pan Andy Moor. Tohoto pána jsme tu mÄ›li moĹľnost jiĹľ nÄ›kolikrát slyšet, ale já se k nÄ›mu dostal aĹľ nynĂ, na velkĂ© akci pro tisĂce. NÄ›co málo jsem si naposlouchal a vÄ›dÄ›l jsem, Ĺľe mĂsto z kraje line-upu mu bude sedÄ›t a proto se ani nedivĂm tomu, jak hrál a to sice velmi hutnÄ›, ale bylo to plnĂ© vokálkĹŻ a dost svĂ© tracky protahoval. ChybÄ›l tomu pořádnĂ˝ náboj a groovy sound, kterĂ˝ by vás mohl pořádnÄ› nakopnout, ale nebylo se asi ÄŤemu divit, vĹľdyĹĄ po nÄ›m hráli ještÄ› mnozĂ dalšĂ... Co však stojĂ za zmĂnku, byl zvuk. Byl mega silnĂ˝, ale zdálo se mi, Ĺľe slabšà neĹľ loni a nebo jinak dimenzovanĂ˝. Moc dobĹ™e vĂm, Ĺľe se tehdy nedalo pĹ™ed pĹ™ednĂmi repráky ani s ucpávkami hnout. Prostor byl tehdy prázdnĂ˝ a nynĂ, nynĂ si tam lidĂ© povĂdali a dokonce rušili pĹ™i tanci. :) MoĹľná to spĂše bylo zpĹŻsobeno tĂm, jak vysoko byly reprosoustavy nastaveny, hodnÄ› zvuku šlo pĹ™Ămo nad nás do haly. VpĹ™edu tedy žádná drtiÄŤka a vzadu bylo hezky tancovatelno. Nakonec, já si na zvuk rozhodnÄ› stěžovat nemohu, v ušĂch nacpanĂ˝ kapesnĂk poslouĹľil skvÄ›le za ztracenĂ© ucpávky...
A je tu intro, obřà LED projekce a speciálnĂ videoplátna, nebo jak to nazvat, nás pĹ™ipravujĂ na mÄ›sto budoucnosti, na mÄ›sto Tokio. Lasery Ĺ™ezajĂcĂ do davu a ruce nad hlavou - nastupuje totiĹľ pan Marcus Schulz. Je to pojem a v ČR velmi oblĂbenĂ˝ DJ. HodnÄ› jsem se na nÄ›j těšil, vĹľdy ale hrával v pozdÄ›jšĂch hodinách, tak jsem byl zvÄ›davĂ˝, co tak brzy pĹ™edvede. Nastal krásnĂ˝ Ăşvod a poslĂ©ze Marcusova show v podánĂ tracku od Rank 1 & Jochen Miller vs. Yuri Kane - The Great Escape vs Right Back. Na projekcĂch běžà slova z vokálu a lidĂ© si to zaÄŤĂnajĂ naplno uĹľĂvat... Tohle se mi lĂbĂ, tancuji vpĹ™edu a rozehĹ™Ăvám tÄ›lo. Laserová show se takĂ© pomalu rozehĹ™Ăvá a musĂm Ĺ™Ăci, Ĺľe z toho šla chvĂlemi hlava kolem, moĹľná si tam nÄ›kdo i uzdravil zrak, pokud ho to dobĹ™e trefilo. :) Já se bavĂm a jdu si pro nÄ›jakĂ© to pitĂ bez vĂÄŤka... UĹľ jsem si na toto opatĹ™enĂ zvykl, ale pro spoustu lidĂ to byl problĂ©m - na druhou stranu ale sám z vlastnĂ zkušenosti potvrzuji, Ĺľe jsem rád, jelikoĹľ se mi k ránu nÄ›kolikrát podaĹ™ilo na láhev šlápnout a dĂky bohu, Ĺľe byla bez vĂÄŤka. Dá se tak snadno prošlápnout a ÄŤlovÄ›ku nÄ›hrozĂ vyvrknutĂ kotnĂku nebo ošklivĂ˝ pád. Marcus si celĂ˝ set uĹľĂvá tak jako vĹľdy a lidĂ© jsou vděčnĂ, já zase aĹľ tak spokojenĂ˝ nejsem. Jeho set bych nenazval špatnĂ˝m, jen byl mĂ©nÄ› energickĂ˝ a taneÄŤnĂ, neĹľ tomu bĂ˝valo kdysi. MÄ›l to fajnovĂ©, ale dost utahanĂ©. Co mÄ› však dostalo, byla hodnÄ› strhujĂcĂ pecka od Zombie Nation – Kenkraft 400, kde Marcus pouĹľil jen část, kterou lidĂ© tak rádi zpĂvajĂ v davech a tady tomu nebylo jinak. "Tada, tadadada tadadada da da da." :) Tohle bylo fakt strhujĂcĂ a ÄŤlovÄ›k musel kĹ™iÄŤet a skákat s nimi...
Dalšà intro se nese ve jmĂ©nu Moskvy a vojenskĂ˝ pochod, spoleÄŤnÄ› s pĹ™ehlĂdkou na plátnech, byl opravdu hodnÄ› zajĂmavĂ˝. KaĹľdopádnÄ› taneÄŤnice, kterĂ© ke kaĹľdĂ©mu mÄ›stu pĹ™edvádÄ›ly jinĂ© kostĂ˝my, byly v tÄ›ch ruskĂ˝ch huÄŤkách a obleÄŤcĂch nejvĂc sexy ze všech tÄ›ch kostĂ˝mĹŻ a Ĺľe jich tu bylo! ProstÄ› luxus a ohĹostroj? Párkrát jsem se opravdu lekl a sprška konfet a rĹŻznĂ˝ch doplĹkĹŻ pĹŻsobila velmi okázale. :) Moskvu budoucnosti tentokrát pĹ™edstavoval DJ Sander van Doorn a chlapĂk to vzal pÄ›knÄ› zostra hned ze začátku. Sander se s tĂm nepáral a oproti Marcusovi hrál opravdu vĂce taneÄŤnÄ› a bez zbyteÄŤnĂ˝ch utahanĂ˝ch ploch, napĹ™Ăklad se hrál remix od Spaceman – Killers a nebo TiĂ«stova – Adagio For Strings, coĹľ s lidmi, kteřà znajĂ tyto vÄ›ci nejen z radiĂ, umĂ hezky zahĂ˝bat. Toto se rozjĂĹľdĂ vĂc a vĂc a kdyĹľ se vrátĂm ještÄ› ke stĂĹľnostem na lasery - "hej lidi, co byste chtÄ›li jako vĂc?!" To uĹľ snad jedinÄ› aĹľ vypuknou nÄ›jakĂ© ty hvÄ›zdnĂ© války, pak budete mĂt dost! :) UĹľ takhle se to nedalo ani vstĹ™ebat a vám je to pořád málo? No v tom pĹ™ĂpadÄ› jste asi nevidÄ›li to, co já... Sander skáče, komunikuje s publikem, mává a bavĂ se - tak to má bĂ˝t, velká akce potĹ™ebuje velkĂ© vĂ˝kony...
DalšĂm DJem v lineupu byl pan Simon Patterson a jeho mÄ›stem budoucnosti Rio de Janeiro. Rytmus samby v beatu, kterĂ˝ by rozbil i kokosy, uvádĂ tohohle chlapĂka a já si Ĺ™Ăkám: "hmmm to bude zajĂmavĂ©." A co se stalo? Nebylo to jenom zajĂmavĂ©, bylo to nejlepšĂ, bylo to úžasnĂ©! Simon Patterson hrál nejlĂp ze všech, hrál tak, jako by to mÄ›lo bĂ˝t jeho poslednĂ hranĂ. SnaĹľil se z nás vysát všechny zbytky a kousky sil, ale dával nám obÄŤas i chvilky k odpoÄŤinku. Jeho sound byl masivnĂ, zniÄŤujĂcĂ a trhal podlahu. Já tancuji jako o Ĺľivot, nevadĂ mi pohledy lidĂ a ukazovánĂ prstem, já jsem byl v tu chvĂli v zajetĂ rytmu, a tentokrát to byl tech-trance a hard-trance, kterĂ˝ Simon Patterson tak dokonale pĹ™edvádÄ›l. Hrál zvuky neslĂ˝chanĂ©, tracky nepoznanĂ© a prostÄ› ze mÄ› dostal to nejlepšĂ, co mohl a mnÄ› osobnÄ› dal to nejlepšĂ, co jsem mohl na Transmission slyšet. Klobouk dolĹŻ pane Pattersone, byl jse famĂłznĂ... Plivu krev, potĂm krev, ale jsem tak spokojenĂ˝ - fyzická Ăşnava dosahuje maxima, duševnĂ spokojenost takĂ©, to dĂky nÄ›mu se vyplatilo pĹ™ijĂt. I kdyby nikdo jinĂ˝ nic, Simon Patterson za to stál!
PoslednĂmi, kterĂ© chvĂli slyšĂm, jsou W & W a pĹ™edstava mÄ›sta budoucnosti Las Vegas – "Vivaaaa Las Vegaaaaas!" :) Tohle projekci a plátnĹŻm opravdu slušelo. BlikajĂcĂ poutaÄŤe, reklamy na kasino a prostÄ› opravdovĂ© Las Vegas plnĂ© svÄ›tĂ˝lek a hranĂ... HudebnÄ› to ale bylo pĹ™Ăliš zvláštnĂ a jejich smÄ›sice všeho moĹľnĂ©ho mi tak jako tak kázala jĂt uĹľ domĹŻ. ZávÄ›r Transmission? ExcelentÄ› zvládnutá akce, co se týče zázemĂ a poĹ™adatelskĂ˝ch aktivit. Super zvuk i kdyĹľ trošku tiššà neĹľ minule. PerfektnĂ teamová spolupráce, ochranka a záchranáři, kde jsem byl svÄ›dkem skvÄ›lĂ© práce pĹ™i pomoci. HudebnÄ› nejdokonalejšà Simon Patterson a audiovizuálnĂ show, která bere dech. Já nemám, co vĂc dodat, snad jen - za rok zase navidÄ›nou!
foto: MHD mhd@techno.cz